Friday, April 25, 2008

I rasa mungkin u dah buat decision to our relation?

Ur SMS:
I rasa mungkin u dah buat decision to our relation. so as u wont pick up my call, it looks like the answer 4 our relationship. so, as conclusion, i,ll not call u till u make up ur mind. Im dare with ur judgement.tq.
My sms as Reply:
Bayangkanlah jika Ina di Uji Allah dengan penyakit kritikal, seperti paralyse atau buta siapakah yang akan bertanggungjawab jika bukan suami?
Mungkin sewaktu Ina ditimpa kesusahan selama ini, terutamanya masuk lokap di Arab saya langsung tidak berguna dan tidak membantu sedikitpun.
Ketika keluargamu didalam kedukacitaan, suamimu yang sering engkau kutuk-kutuk ini tidak bersusah payah untuk membantu? Jadi, janganlah diungkit pasal tak bagi duit pada Ina semasa Ina di Hospital menunggu arwah ayahandamu dulu.
Kita hidup dalam dua hukum, iaitu hukum Alam dan hukum takdir.Jika berlaku apa-apa takdir buruk seperti hilang upaya atau lumpuh ke atasmu sekarang bukankah Ina ada suami yang harus mengambil tanggungjawab?
Apakah kelebihan mempunyai suami tidak sedikitpun di Syukuri?
Apakah kasihsayang itu hanya harta benda dan duit?
Jadi, sementara muda, cantik, pandai, bergaji besar janganlah terlalu takbur.
Jika Ina meminta seorang lelaki bernama suami, bukan boyfriends.
Allah telah memberikanmu seorang suami walaupun tak sama dengan suami orang lain.
Jika Ina meminta Allah memberikanmu cinta.
Sudah ada orang lelaki yang menepis setiap cabaran dan kemungkinan kerana mencintai mu.
Tetapi, kalau nak bercerai tu bila-bila masapun boleh. Talak seribupun boleh.
Saya tak akan melafazkan melalui mulut saya ini tergesa-gesa apalagi dalam keadaan marah.Cukuplah dengan dosa yang saya tanggung. I am not dare or not prepared di Laknattullah!
Hak untuk bercerai berai sekarang ini saya sudah berikan pada KT atau Ina.
Mintaklah melalui proses Mahkamah. Ini lebih adil.Saya tidak akan gangtung Tak bertali. Itu zalim. Do it if you really dare!You dare because You lose nothing ( cause i nothing to yours). U akan MENANG. Let celebtarates your wins! I am waiting.

No comments: